Doom Constructor Kid a World Craft (+WinDeu)s

    A nyní jsme tu u recenze na Doomovy editory, které kromě jiného najdete na některém z našich CD (proto toho o nich tolik nenapíši). Chtěl jsem sem sice dát obrázek z WinDEU, ale bohužel mi momentálně nejde spustit (zase prý nějaká Neplatná operace), tak vám zde ukáži alespoň obrázek z WinTEX, který se také používá na editaci Dooma a umí téměř všechno a dost jsem se toho od něho naučil. Pracovat se s ním však musíte naučit sami, kromě toho má svůj Help a Tutorial, takže by to neměl být problém.         

WinDEU je velmi podobné svému předchůdci (DEU - Doom Editor Utility), avšak má pár novinek. Tím, že je pro Windows, má k dispozici více paměti. Další dobrá věc je označování více objektů, které se podobá označování ikon na Pracovní ploše ve Windows (kliknete do prázdna, držíte, jedete, pustíte). Jinak nabídka funkcí je, alespoň co jsem si všiml, velice podobná té DOSové. Já sám bych tento editor sám rád využíval, kdybych už nenašel lepší: DCK.

    DCK 3.62 je docela dobrý editor, možná ten nejlepší, co jsem kdy měl. Během jednoho dne jsem se ho naučil plně ovládat, včetně všech jeho vymožeností. Umožní vám stavět super levely s nadzvukovou rychlostí, neboť rutinní práce typu Offsetů nebo přidávání textur a tvorba schodů - to vše dělá automaticky za vás. Disponuje také velmi silnými nástroji na tvorbu kruhů a jiných tvarů, stavění sektorů je jednoduché jako kreslení v Malování. Prostě, toto nemá obdoby.

    A poslední je editor pro Quake 1. Je docela jednoduchý na ovládání a konfiguraci, avšak samotné stavění úrovní se všemi těmi módy je už docela složité. I velice obsáhlý návod vám bude trvat na pochopení dost dlouho, takže je v něm práce docela náročná.    

Ale když už se v něm naučíte, věřím, že vaše díla budou stát za to, vždyť přeci máte k dispozici téměř vše, po čem architektovo srdce touží. Tak, a to by bylo všechno.