Doom III - minirecenze

    Olda po mě chtěl napsat recenzi na hru, kterou mi ukázal na svém PC (osobně jsi ji hrál asi 10 vteřin). Když jsem mu říkal, že to nemá cenu, když je to tak pomalé, tak prý alespoň něco. Tak jsem odpověděl, že ji napíšu, až udělá aktualizaci Enginu (po 1/2 roce). Sice jsem nečekal, že ji opravdu udělá, ale snaha je vidět, tak holt dodržím slib (na rozdíl od někoho). Obrázky zde ale nebudou, protože na mém nejrychlejším PC bych se nedostal ani do hlavního menu :-) Leda by je natípal Olda.

    Takže jsme spustili DOOM3.EXE na Oldově super stroji (Celeron 1.7 s 512 MB RAM, 128 MB grafickou kartou GeForce něco (ale nic moc), HDD něco přes 300 GB (Olda je jediný, kdo si stěžuje, že má málo místa na disku), Windows XP) a čekali. Olda mi už předem řekl, že sice jede na rozlišení 640x480, ale má vypnuté všechny (!) detaily. Takže žádné dynamické stíny, žádné světelné efekty, dost hranaté beizerovy křivky, barvy vypadaly jako Half Life běžící 8 bitovém SVGA a ta rychlost, panečku, když tam nebyl nepřítel, tak 15 fps maximálně. Když se nějaký objevil, tak 5-10. Zvuk ušel.

    No, nemá cenu omílat příběh. To jste si už jistě všichni dávno našli na internetu. Co se týče příšerek, je jich tam spousta nových (hlavně humanoidů). Jejich inteligence je lepší, uskakují, schovávají se za předměty. Naopak u obyčejných lidí je to těžké: něco začnou povídat a když si odejdete, povídají dál. Zbraní moc nepřibylo. Na začátku máte úkol někoho najít, pak zažijete na vlastní kůži útok a pak už jde rána na ránu, ráz na ráz. Cestou potkáváte počítače, které můžete obsluhovat, stejně jako různé přístroje. Hezky je také řešen výstup do Marsovské atmosféry.

    Z toho, co jsem měl možnost vidět, to vypadá na skvělou hru (pokud udrží napětí a děj, který začal na začátku (logika)), avšak ne na tomto stroji. Kdo nemáte alespoň P4 3+GHz s optimálním vybavením (1024 MB RAM, 256 MB Hi-End SVGA kartu), tak z té hry podle mne mít moc nebudete. Více jsem z té hry opravdu posoudit nemohl.