Egde Quake Doom beta

Jedná se o nejnovější (no, tak moc nový asi zase není) engine pro Dooma,

který již dokáže vytvořit dvě patra nad sebou a to ne pouhým emulováním

(jako to např. dělal Requiem, že si vložil DEH přímo do WADu) a také to umí

ukázat. Byl poprvé použit na přetvoření úrovní Quake 1 do Dooma, což se

zatím v demoverzi nestalo, ale zatím jsou zde jeho nepřátelé a část zbraní,

přičemž jsou úrovně vytvořeny úplně nové. To, co zde ale uvidíte, je opravdu

nádhera. Průhledná voda, různé barvy okolí, High Color barvy, větší

rozlišení, různé nastavení hry a vůbec vše, co dokáže Quake (pokud to někoho

zajímá Hell Factory v ZDoomovi běží také na enginu podobném tomu z Quaka 1).

Jedinou nevýhodou této verze je však její pomalost (na mém počítači). Avšak,

je to jen BETA, a proto si budeme muset ještě počkat, snad se to zlepší.

Jediné, co tato verze neumí, jsou šikmé stěny, i když jsem už viděl obrázky

z GL ZDooma, který má prostorové objekty včetně nepřátel a zbraní, a také

jsem se doslechl o novém enginu, který toto již všechno umí. Za pár měsíců

bude moci Doom konkurovat hrám, které vznikly do roku 1998, tj. Quake 2 na

3dfx, atp. Více o této skvělé hře se můžete dočíst na Internetu.