Něco o firmě RPG a Enginu

Vážení čtenáři, dovolte, abych vám představil naši firmu Real PC Games, která společně s jinými firmami, osobami a diskmagy má na svědomí tento časopis. Jelikož je to zatím její hlavní projekt, rozeberu nejprve ten. Jestli to bude vypadat jako reklama, tak do jisté míry je to přesné.

časopis Engine, nebo-li jak se správně jmenuje - DiskMag Engine - je jako takový volně šiřitelný produkt (freeware, či free software). Může se občas distribuovat na médiích, jako např. CD, ale jen od firem, které se podílejí na jeho výrobě. Ovšem, neplatí se za časopis, ale za práci dát to všechno dohromady a také za nosič, popř. vypalovací mechaniku. Dále se u něj nalézají i různé programy, které jsou většinou shareware, a jako na všechny se na ně vztahují autorská práva jejich vlastníků. Magazín Engine se v tomto případě distancuje od jakéhokoli porušení práv, jelikož náš časopis slouží v lepším případě jen jako přenos dat (je to vlastně stejné, jako kdyby jste si ty data stáhli z Internetu - tam přeci také někdo nepůjde žalovat americkou armádu a jejich ARPANET za to, že mu někdo ukradl program). Občas se zde vyskytnou i programy se zdrojovými kódy, v tom případě jsou tyto programy public domain a můžete si s nimi dělat, co chcete, pokud není uvedeno jinak patřičnou dokumentací. Všechny naše články můžete použít kdekoliv budete chtít, ovšem považuje se za slušnost se alespoň optat.

No, tím bychom skončili krátkou přehlídku časopisu (pokud budete mít nějaké dotazy, můžete se zeptat na mém e-mailu martin.lux@worldonline.cz) a nyní se vrhněme na naši firmu RPG (dříve BPG, což znamená Brutall PC Games - možná se s tímto názvem ještě někde setkáte). Takže, naše firma má dva členy (já a Jaromír Víša), popř. externí pracovník Oldřich Strachota (přes HW) nebo další čtyři přes SW - software (Beta testing, programování, grafika, hudba, úrovně). Firma se zatím v SW oblasti angažuje jen tímto časopisem Engine, popř. několika málo užitkovými programy (v budoucnosti je možné, že se její kroky budou ubírat spíše tímto směrem). Za nedlouho (budete se o tom moci přesvědčit na jejím webu) se začne věnovat i opravě a sestavování počítačů, v němž mají její členové do dnešních dnů minimálně tří až čtyřletou praxi, přičemž většina našich dedukcí byla správná a to nemluvím o tom, že jsou oblasti, kde máme 150% úspěšnost oproti normálním průměrným opravárenským firmám, ale stále se máme co učit. V současnosti tedy budeme spíše skrze náš časopis poskytovat jen bezplatné rady ohledně hardwaru. Až se čas naplní, budeme nabízet např. třeba i překlady z Angličtiny a Němčiny, či obráceně, tvorbu WWW stránek (na průměrné úrovni), popř. pro školy psaní slohových prací (omezeně) či poradenství s úkoly (za symbolické ceny - kdokoliv s tímto nápadem přijde po 30. květnu 2001, je pravděpodobné, že jej "ukradl"¨). Po úplně delší době, kdy vydáme několik jednoduchých her na bázi Turbo Pascalu, se pokusíme o tři hlavní herní tituly převážně v Assembleru pod naším vlastním prostředím (pozor! hry poběží v DOSu nezávisle na datu, kdy budou vydány!). Jako poslední projekt bude zřejmě operační systém na bázi umělé inteligence, popř. spolupráce s některou vývojářskou firmou na HW+SW, který bude mít plné možnosti při ovládání počítače. Ale toto všechno je převážně zatím dosti vzdálená budoucnost a teprve čas ukáže, jak snadno realizovatelná.

Doufám, že jste se alespoň něco dozvěděli a budu se těšit "na čtenou" příště, popř. na vaše dotazy, které samozřejmě všichni zodpovíme.