Kia Picanto a MP3&USB rádio Sencor s MP3:
Felicie mě začala nudit a tak je čas se porozhlédnout po lepším autě :-). Inu, kupuji je častěji než kalhoty. Už pár let stále vzhlížím ke Kia Picanto, a stále nepřišlo nic jiného, co by mě od jeho koupě odradilo. Přečetl jsem spoustu diskusí, rad, recenzí, a stále si stojím za svém. Protože už nadešel čas plánované koupě, přestaneme hledat a začneme konečně konat.
Napsal jsem nejprve do HK, kde je nejbližší autosalon Kia. Sice tam mají napsáno, že poskytují rychlé odpovědi, ale dočkal jsem se až po 2.5 dnech (e-mail jsem poslal 2x s denním odstupem z WWW rozhraní, takže nevím, na který bylo odpovídáno). Dozvěděl jsem se, že mezi svátky se "maká jako šroub" (to nebývá všude zvykem, např. já si zrovna beru ty dny volno :-D), a že ke Kia Picanto se auto rádio nedodává (myslím, že kdysi bylo MP3 CD v akci zdarma, pak za 5000 Kč, ale ani jedno bych nechtěl, i když.. to zdarma... navíc bylo i s MC). Nevadí, stejně jsem teď ve Felicii bez rádia (viz. dále), tak jsem si po dlouhém bádání po českém i americkém internetu (kvůli specifikacím tlačítek) objednal a přes kartu zaplatil (1.800 Kč včetně daně a poštovného, jinde chtějí za tyto rádia 2.500 Kč a výše) typ Daewoo AGC 5200 (chtěl jsem Sencor, ale ten prý dle fóra ne). Má totiž nejen CD, ale hlavně MP3, jako bonus i RDS (ne, že bych na tom trval), výstup na 4 repro (asi standard, ale nevím, jak to technici AT připojí na těch údajných 6 v autě - jinak bych prý ztratil záruku, kdybych si to dělal sám), DSP ekvalizér, procházení adresářů, náhodné přehrávání (ač se to tam nepíše, tlačítko RDM tam je), ISO konektor, zvýraznění basů, ochrana proti otřesům, ID3 tagy (mě jde hlavně o názvy souborů) a digitální FM tuner. Sice to nemá slot na karty, ale spočítejte si to: 1 CD = 700 MB = 10 Kč. 1 Karta = 512 MB až 1 GB = řádově o dost více než 10Kč. O USB (které to také nepodporuje) ani nemluvě. WMA to neumí, ale tento formát nepoužívám. Zatím si ho dám do Felicie a pak se přepojí (platil jsem ho kartou, a peníze mi strhli až po 2 měsících! Škoda, už jsem myslel, že na mě zapomněli).
Na ostatní otázky se zeptám až osobně cca. za měsíc (a auto si koupím za 2, max. 3 měsíce ode dneška). Druhý den mi psali, že to rádio se prý už nedělá a musel bych si počkat na jiný typ skoro měsíc. Tak jsme tu objednávku zrušili. Vybral jsem si dvě další: buď Sencor SCD 5355MR nebo Hyundai ARM 1153 SU. U obojího lidi na fóru píší, že jsou to šmejdy. Obojí má už USB a vstup pro pam.karty. Hyundai je stříbrná a umí i WMA. Zato Sencor je o 200 Kč levnější a má o 10W vyšší výkon, navíc je černý, takže lépe zapadne do interiéru nového auta (navíc má výstup na SubWoofer). Vyhrál Sencor (musím šetřit :-D). Navíc se mi líbí více.
Co se týče samotné staré celé Felicie, cukání se projevuje pouze, pokud je vlhko a/nebo zima. Divné. Nicméně, jen při akceleraci. Pokud po přeřazení chvíli s plynem počkáte, tak necuká. Stejně tak, když to vytáčíte ke 3.5-4 tisícům a s plynem moc nečekáte. Takže asi fakt odpojovač paliva! Ale měnit se nebude (stačily stěrače :-D a je to fakt po 4 letech znát!). Také jsem (snad) vyřešil problém s baterií. Dva dny auto stálo a zase nešlo natočit. Půjčil jsem si multimetr a měřil. Na neutrál je na baterii napětí 14.1V, se světly 14.0V. S vypnutým motorem 12.5V. Takže tady problém není. Odběr při nabíjení airbagů 4.5A, po nich (před startem) 1.5A. Zkusil jsem klidový odběr. Vyšlo mi 8 mA (ještě také člověk nesmí měřit střídavý proud :-D). Takže nevím (průměrný odběr je prý 12 mA). Nejprve jsem zkusil alternátor přizemnit (přímo na baterii), ale po týdnu ježdění se už zase Felicie začala v pondělí vzpouzet (ale nastartovala). Pak mi to ale došlo! Ampéra nemá 100 mA, ale 1000 (hlavně, že mám střední školu)! Takže to nebylo 8, ale 80 mA! A víte co to bylo? Rádio s CD z AAA (o tom jsem věděl z www.feliciaklub.cz (nebo se to píše www.felicieclub.cz??))! Letělo z auta tak rychle, že se nestačilo zastavit. Ale ještě jsem ho za pár set prodal (a nového majitele informoval o nutnosti ho zapojit na 12V, které jsou dostupné až po nastartování; ...ale šťastní jsme teď oba (a já mám navíc i MP3)). To jen tak nakonec (slíbil jsem se o tom zmínit, tak to plním). Jinak, s novým stylem jízdy se držím na 6.1l/100km (v zimě), resp. na 5.4-5.7l/100km na jaře (teplo asi 20°C). Jak to dělají ti, co jezdí za 7, 8, 9, či dokonce 11, opravdu nechápu!!! Auto se ale ještě chtělo vyjádřit a tak začaly pískat zadní bubnové brzdy při uvolňování. Nevím, zda to mám nechat spravovat (mazat či rovnou vyměnit).
Jak jsem zjistil, tak i Sencor má velký odběr (lidé se liší, zda to je 60,105 či 500 mA), takže jsem si raději stáhl ISO konektory rádií a schéma pojistek ve Felicii a provedl menší úpravu, tak aby bralo proud jen tehdy, když bude baterie dobíjena (s výjimkou zálohované paměti, ale ta snad nebude brát tolik). Údajně přesně můj typ má při vypnutém klíčku 13 mA (asi paměť), při zapnutém až 35 mA. Někomu prý bere až 80 mA. Standardně mají prý rádia brát 1-2 mA (při vypnutém). Takže jsem se pustil do úpravy konektoru ve Felicii. Informace na Internetu jsou, ale trvalo, než jsem je všechny posbíral! Úprava je otázka pár minut, ale to, co jsem našel na kabelech, to snad dělal nějaký vepř, či co! Samá izolepa, atd. Hlavní problém byl, že ačkoliv na pinu 7 mělo být spínané napětí (dle ISO normy), tak tam bylo +12V (jednoduše připojené natvrdo k pinu 4). Naštěstí výstup na anténní zesilovač byl správně připojen na výstup rádia (pin 5). Špatně by bylo, kdyby tam bylo natvrdo +12V. Tak jsem přepojil +12V jen na pin 4, a z pinu 3 na 4.konektoru zleva (BB/3) v pojistkové skříňce (konektor pro ovládání stěračů a ostřikovačů) vyvedl kabelem spínané napětí na pin 7 (pin 3 je sice už obsazený, ale rozbočka to řeší). Teď tedy bude rádio "sát" jen při provozu. Sice nebude fungovat při vypnutém motoru, ale stejně si ho pouštím jen za jízdy, takže žádný problém.
Rádio jsem tedy připojil (nejdříve je potřeba odšroubovat 2 jistící šrouby) a funguje přesně dle očekávání. Umí Random, hlasitost je dobrá, stanice hrají o mnoho lépe než na tom starém z AAA. Spustit některé MP3 skladby sice trvá trochu déle (spíše to je ale výjimka), ale to nevadí, vzhledem k tomu, že jsem v rámci spoření místem nenechával na okrajích ticho. Trochu déle trvá zapnutí rádia (snad až půl minuty). Co přehrávač neumí, jsou písmena s diakritikou (vůbec je nezobrazuje). Všechna písmena v názvech se převádějí na velká. Dále umí procházet adresáři, vyhledávat skladbu podle čísla nebo i jména, či multisession disky. Ale to jsou věci, které si můžete přečíst v internetovém obchodě. Rádio má i vlastní pojistku (což se vzhledem k zapojení hodí), vstup Mute na telefon a kromě Line In má i výstup na 4 reproduktory (+subwoofer) také přes Cinch (samotný ISO konektor tu je, ale jen jako dvojitá "díra" na samotném přístroji, což je ovšem fuk). Ještě se s tím budu muset trochu naučit (co také chtít po 4 minutách), ale protože to mám hlavně stejně jen na MP3, není si na co stěžovat. Navíc budu asi jen využívat funkci dopravního zpravodajství, která se dá nastavit i tak, aby přerušovala přehrávání disku (stejně jako vypínání pípání se to dělá dlouhým stiskem tlačítka Volume a pak krátkými stisky výběr). Rádio si pamatuje po vypnutí nejen naposledy hranou písničku, ale i pozici v ní, a od té pokračuje (dokonce i s Fade In, což je docela dobré). Bohužel si ale nepamatuje nastavený RDM režim.
Název skladby rádio scroluje po určitém počtu znaků (ne po slovech), avšak znaky nahrazuje plynule. Poté zobrazí název adresáře (např. ROOT) a pak chvíli zobrazuje čas (a pořadové číslo souboru). Pak se zase zobrazí jméno. Název stanice to zobrazuje neustále (pokud je vysílán, jinak frekvenci). Přehrává i MP3 s variabilním datovým tokem. Karty je možné vkládat SD i MMC. Bohužel není v manuálu (který je český) uváděna spotřeba a měřit se mi ji nechce. Uvidíme, jakou destrukční funkci na baterii bude mít přívod na Back Up. Připojené je to zřejmě správně (dokonce si to i pamatuje nastavení po vypnutí motoru). Nastavení hodin si rádio vezme přes RDS z nějaké stanice, která je vysílá. Nastavit DSP můžete téměř stejně jako to z AAA, takže jedu na CLS. Kolečko pro hlasitost je digitální, ale mění se přesně po 1 stupni a alespoň v budoucnu nehrozí, že se vydře odpor pro jeden kanál a začne zlobit výstup pro některý z reproduktorů. Ač jsem se snažil hlasitosti normalizovat (a to nejen pomocí dB, ale také vjemově), na počítači zněly některé skladby hlasitěji než ostatní. V autě (i na původních reproduktorech) to zní vyváženěji. Ekvalizér na rádiu bohužel nic neukazuje, jen se posouvá (dole je ovšem proužek, který kmitá podle hlasitosti zvuku - alespoň něco :-D). Pokud vypnete motor se zapnutým rádiem, rádio se logicky vypne, ale jakmile motor zapnete, rádio naběhne automaticky také (pokud ho vypnete dříve než motor, tak samozřejmě ne). Jen to v reproduktorech basově lupne (ale za jízdy s nimi problémy nejsou). Rádio přelaďuje pomocí AF kvůli TA i během přehrávání MP3, ale doposud jsem nezažil přerušení kvůli zpravodajství. Po resetu je navíc rádio nastaveno celkem optimálně, takže není potřeba skoro vůbec nic měnit. Pomocí tlačítka BAND máte vlastně 3x6 pozic pro uložení stanic. Pokud ovšem trváte na TP signálu kvůli TA, tady u nás jich rádio našlo z bídou 6 (pokud máte zapnuté Local).
Rádio je celé černé s bílými znaky a zeleným podsvícením tlačítek. Bohužel nereaguje na kabel "osvětlení" (pokud ho ovšem Felicie nastavuje správně - ani nevím, k čemu vlastně je). Hlavně, že jsou ty MP3. Jen zapínání a vypínání rádia tlačítkem jde trošku ztuha (zapínání je dlouhé, resp. tuner nastartuje hned, ale CD až za dlouho. Na to ale stačí krátký stisk. Na (rychlé) vypnutí je nutný už dlouhý).. nicméně alespoň už nevybíjí baterii (auto vydrželo stát 3 dny a pak nastartovalo naprosto v pohodě - no, po měsíci nenastartovalo po 5 dnech stání stejně, asi už baterka není nejnovější (po 48 hodinách se nabijí stále ještě 2A - po výměně startuje jako ďas); ona si Felicie ještě naposledy vyskočila i ke konci května, kdy bylo nutné měnit tlumiče se vším okolo plus seřízení kvůli vrzání přední nápravy za tepla; za necelé 4 tisíce; a také vložka v palivovém čerpadle (3.600 Kč včetně práce), a/nebo čidlo snímače otáček (resp. jeho kabel (kapala na něj voda), a nebo něco jiného v elektrice). Příznaky: nejprve 1x za 10 km cukla, jako když tam nejde palivo; druhý den už 1x za 2 km; 3. den ráno už dokonce i 2x úplně zastavil motor (u 1 případu 2x klaplo nějaké relé) a odpoledne už motor po 2. zhasnutí po 500 metrech nenaběhl vůbec - startér točil, ale motor nenaskočil; jen, abyste věděli, jaké závady má auto z bazaru, spec. jaké příznaky to má u Felicie (závada se po 40 km objevila zase, ale jen 1x, a pak už bylo min.100 km pokoj). Pak se ale objevila závada znovu, ale jiná. Kromě toho, že kape voda z termostatu na čidlo otáček, které bylo potřeba vysoušet a obalit dočasně igelitem, což ale nic nevyřešilo. Auto totiž ráno ujede 4 km (odpoledne, kdy je tepleji, 400 metrů, nebo taky 5) a pak zhasne motor i při zařazené rychlosti! Pak nejde asi 1-5 minut nastartovat (startér točí, ale motor nenaskočí). Poté už motor chytne a auto jede jako nic (dokud se nezastaví a nevychladne). Takže jsme zkusili koupit novou škrtící klapku za 6.500,- Kč (výměna za jinou starou nepomohla). Problém byl totiž v tom, že v servisu se auto chovalo naprosto OK! Docela mě to štve, protože to odčerpává finance na Kiu (už teď si budu muset vzít úvěr i na všechny doplňky). Jenže ani nová škrtící klapka nepomohla. Naštěstí se závada už projevovala i u techniků. A tak se vyměňovalo všechno: řídící jednotka, aktivní uhlí, vzduchové "něco", kontrola svazků kabelů.. a skončilo se u zcela nového hallova snímače otáček. Tak jsem ho jel projet (ke cti servisu nutno zdůraznit, že si teď už účtuje jen to, co skutečně pomůže). A zdá se, že to pomohlo. Auto se také už tak nechvěje, jako začalo před asi 1/4 rokem. Oprava stála i s výměnou těsnění na termostatu asi 1.150 Kč. A opět mi klesla spotřeba (cca. na 4.5l a to i když jezdím "normálně", tj. držet otáčky vždy mezi 1.700 až 2.600 i při "pádu" po přeřazení - takže, pokud Vám Felicie "žere", vyměňte snímač otáček :-D).
Ale zpět k rádiu.. Náhodný výběr MP3 není tak moc náhodný. Klidně se stane, že na 256 souborů se opakuje asi 16 stále dokola (ale pravda, rádio bylo mezi tím vypnuté, ale i tak!). Pravda je, že to takto nefunguje jen občas. Po stisku RDM se ihned změní písnička. Ale i tak je vážně rozdíl, když do ciziny táhnete tašku 20 CD s 22 hodinami hudby (nebo do práce, když jedete tam a sem asi 45 minut, tak máte 1 CD na 2 dny a pak to zase měnit, no, nic moc) nebo 2 CD s více než 60 hodinami. Ale to předbíháme.. Zatím jsem si připravil dvě A4 otázek ohledně auta a za necelý měsíc mířím do HK.
Tak, právě jsem se vrátil z Hradce. Co jsem zjistil? Nejprve mé poznámky: Picanto má skutečně jen 2 airbagy (ne 4, jak si vymyslela konkurence). Face Lift prý nebude dříve než za rok. Spořič baterie je něco jako relé X u Felicie, co vypíná spotřebiče při startu (tj. nic extra). Připojení rádia prý nebude problém, ani když budu chtít vyvést externí audio I/O kabely. A prý na počkání. Hlavně, že má ISO konektor. A není potřeba k němu dodávat to oplechování (rámeček). Motor je zřejmě opravdu tříválec (takže opět RC lže). Oplechován není (alespoň ne z vrchu). Souprava Mobility Kit je schválena jako plná náhrada rezervního kola, takže v autě nemusíte mít (Kia ho prodává jen extra) ani hever (zvedák), dokonce ani klíč na šrouby kol! Lékárničku, atd. Vám samozřejmě k autu dají. Picanto (EX) má 6 reproduktorů, ale žádné 5.1. Jsou to dva vzadu a po dvou výškových a dvou basových vepředu. Vyhřívaná sedadla tu nejsou (ale na přání se prý dají zajistit). Minimální spotřeba se prý dá docílit podle papírů (u manuálu prý určitě pod 5l). Klimatizace zvyšuje spotřebu jen, pokud je zapnutá, a netopí. Pouze chladí. Ale prý se motor zahřeje tak do 2 minut stání. Na auto se celý rok dodávají jen letní gumy. Dají se ale na přání dát zimní s tím, že Vám letní odečtou (zimní jsou o něco dražší). Lapače nečistot jsou standardní výbava. Poklice na kolech jsou i bez hliníkových disků. Rozšířená záruka stojí asi 15.000 Kč, a dá se přikoupit v nejhorším případě až 3 měsíce před skončením standardní 3leté záruky na vůz. Záruka 6 let na karosérii platí, i když necháte auto stát venku. Kontrolka rozsvícených světel tu opravdu chybí. Baterie v dálkovém ovládání vydrží neznámo dlouho, ale prý snad min. 3 roky. Doporučuje se jí měnit ale při každé servisní prohlídce, která je po 15.000 km nebo po roce. Není nutné s autem jet po 5.000 km na doseřízení. Stejně tak není potřeba kupovat na zimu kapaliny (už tam jsou). Žárovky v palubní desce se prý zatím ještě vůbec neměnily. Ty ve světlech se prý doporučuje měnit v servisu při garanční prohlídce (stojí asi 3.500,- Kč v závislosti na tom, co je potřeba vyměnit). S alarmem prý může být problém, pokud dojdou baterie v DO, ale snad by se měl vypnout při odemčení vozu. Pípá jen asi minutu. Automatická převodovka pro naftový motor se nechystá (má spotřebu jen 4 litry, ale je o 50.000 dražší ve výbavě LX+). Problémy s imobilizérem, ruční brzdou nebo brzdami prý nejsou známy. Světla pro denní svícení se pro Picanto nedodávají. Samozřejmě by s tím možná šlo něco dělat, ale zadarmo by to nebylo. Z plné výbavy nelze odebírat nic, a už vůbec ne za snížení ceny. Metalický lak má v sobě kovové částice, ale jaký je rozdíl vzhledově, jsem nezjistil. Navíc se dá poškrábat stejně snadno jako obyčejný. Červený lak je navíc i bez metalízy dvojvrstvý (ale ten nechci). Automatická převodovka se nedá seřídit na úspornější program (ale jezdí prý po městě i na 4.rs, a umí i podřazení při sešlápnutí pedálu až na zem). Lůžková úprava prý v dnešních autech neexistuje, ale přední sedačky se dají sklopit i bez nutnosti je posunovat dopředu (není zde kolečko, ale páčka), takže se dá spát buď na nich, a nebo pro ty z nás, co spíme skrčení na boku, je vyhovující zadní sedačka (když se natáhnu, koukají mi ze dveří jen nohy od kolen dolů - mám necelých 180 cm). Kufr zde bez sklopení zadních sedaček není skoro žádný, ale dvě, tři tašky s nákupem tam vejdete. Čalounění sedaček je polokožené (bočnice), a o tom, že by dávalo statickou elektřinou šoky zatím nikdo neví (ale ani to nevyvrací). Do Čech se nedodává modul pro ohřev motoru (nejsme Finsko), nicméně ani naftový motor nezamrzá (čerpadlo není u motoru, ale v nádrži). Vzhledově je to celkem pěkné, nápadité auto (takový ksicht na silnici rozhodně nepřehlédnete). Automaty se prý skoro vůbec neprodávají (v ČR obecně).
Automatická převodovka má stupně R,N,P,D a 2 (na rozjezd na sněhu). V autě se sedí celkem pohodlně, ale je špatný výhled dopředu pro odhad, kde končí Vaše auto (samotný výhled je celkem dobrý, dozadu trochu horší, ale s tím se moc nenadělá). Ve Felicii vidíte ještě svůj "čumák", tady vidíte jen stěrače. Ale stačí si zvyknout, že auto končí cca. 30 cm za nimi. Palubní deska je velmi hluboká. Lehl by si na ní i vlčák. K autu jsem dokupoval gumové koberečky, deflektor předních dveří (ofukový plast, aby vám tam nepršelo, když chcete větrat bez klimatizace), automatické rozsvěcení světel (bohužel všech - pokud chcete dálkové, musíte si zapnout potkávací sami; asi 900 Kč - viz. ceník na Internetu), parkovací asistent (asi 4.000), tj. takový ten pípák (pípá jen, když jste blízko překážky, ne jako u nákladních aut, kdy pípá neustále), Defend Lock (8.000,-) na zamčení zpátečky, ochranné lišty nárazníků (plastové pruhy), ochranná fólie nárazníku (lišta na horní část zadního nárazníku) a nášlapné lišty prahů (pod dveře, opravdu je to tam bez nich odřené i po pár nastoupeních). Tyto doplňky stojí cca. 17.000 Kč. Páčka stěračů se ovládá inverzně než u Felicie, tedy dolů (zadní stěrač "kolečkem"). Naklápění předních světel je elektrické. U zrcátek také (dokonce jsou i vyhřívaná, i když mi prodejce tvrdil opak, ceník to potvrzuje - byli jsme tam 2.5 hodiny, tak už toho asi měl dost: dokonce se s námi loučil i slovy "dobrý den"). Návod v CZ je samozřejmostí (no, k myčkám Haier ne). Místa je v autě dost (až moc). Sdružené přístroje jsou velmi dobře zapuštěné. Rádio je hned po ruce. Co se týče dopravy, jen měsíc trvá převézt hotové auto po moři, takže prý od objednání to trvá asi 3 měsíce (mohl bych mít auto hned, bylo na skladě, ale nechci červenou barvu :-). Já si vzal diamantově modrou s modrým interiérem). Co se týče ceny, tak toho auto stojí s 10.000 slevou 274.980 Kč. 30.000 je automatická převodovka a 3.000 metalický, perleťový lak (jeho cena se ale může ještě změnit). Auto jsem se rozhodl financovat přes Úvěr na 24 měsíců (Kia Leasing? Nebo Finance?), kdy se ihned stanu majitelem auta (alespoň myslím).
Celková cena vozu je 317.980,- (přesnou se ale dozvím až při převzetí). Sjednat veškeré pojištění si můžete hned na místě, a dají Vám vybrat i z velké spousty pojišťoven. Nejprve zaplatíte zálohu (10+cena převodovky, stačí třeba do týdne převodem z účtu), pak auto půjdou objednat. Až bude tady, budete vyrozuměni, abyste zaplatili zálohu (opět přes účet nebo hotově, šeky neberou). Znovu sem musíte jen kvůli tomu, abyste si auto odvezli, takže jen 2x. Akontaci dám 50%, tj. 153.990 Kč+3.080 u ČSOB za uzavření úvěru (1% z ceny vozu). Splácet budu měsíčně 8.412 Kč. Ovšem tato částka zahrnuje i kompletní havarijní, zákonné pojištění, dále pojištění proti krádeži a pojištění skla (sjednané). Havarijní pojištění jsem si navíc pozměnil ze spoluúčasti 10%/10.000 na 1%/1.000 (navýšení roční ceny z 6.800 (2.2% z ceny vozu) na 10.850,- (3.52%), ovšem výhoda je v tom, že při jakémkoliv rozbití bočního okénka při vykradení vozu, uražení zrcátka, nebo poškrábání boku auta musí pojišťovna zaplatit kromě 1.000 Kč všechno!). Splátky bez pojištění jsou 7.227 Kč, tedy 154+24*7.3=327.438,- Navýšení bez pojištění tedy dělá jen 6.3% (za 2 roky celkem! U AAA to bylo 35% za rok s předčasným splacením!), tedy 9.500 Kč ročně navíc (+3.100 za smlouvu). Je to divné (prý mají RPSN u této akontace 14.6%?!?), ale asi to tak bude (8.9% by to bylo i s pojištěním; doufám, že to není nijak tajné..). V ceně je zřejmě i náhradní vozidlo. Do splátek je započteno ale 307 tisíc (s bonusem, který se mění; i cena laku se může měnit na 0-7 tisíc). Můžete vložit výjimečnou splátku, kdy se Vám buď sníží velikost zbývajících splátek nebo se zkrátí doba splácení. Nikdo po mne nepožadoval doložení příjmu (ale to asi jen díky té vysoké akontaci). V ceně nejsou zahrnuty doplňky, které můžete platit hotově nebo se započtou do úvěru. Montáž se provádí na počkání, max. do 2-3 dnů u dílů, které zrovna nebudou na skladě. Přemýšlím ještě o středové loketní opěrce. Takže zase 2-4 měsíce budu čekat, než se ke mně auto dostane. Dost ale přemýšlím, že bych si dal úvěr na 3 roky, protože jednak budu mít splátky nižší o 2 tisíce (navíc dám jen dalších 9 tisíc), což tolik nezatíží můj rozpočet (pak bych si nemohl užívat), ale hlavně budu mít o rok prodloužené výhodné pojištění. Abych to zbytečně neprotahoval, rozdělím tuto recenzi na dva díly, takže pokračování bude příště..